psykologi?

just nu sitter jag och kollar på sex and the city, och jag lovar dig att den där serien ger mer råd gällande kärlek än någon psykolog, bok eller annat kan göra! och just i det här avsnittet pratar dom om en sak som jag själv har en stark undran om...... har ditt förhållande till din pappa en betydande roll i hur dina framtida förhållanden med män kommer se ut?

jag själv har ju om du inte vet skilda föräldrar. de skilde sig när jag var 6 år och jag har alltid bott med min mamma :) innan jag hade fyllt 10 hade båda mina föräldrar nya respektive och pappa hade gift om sig och skulle snart få min första halvsyster. eftersom vi bodde så långt bort från pappa och de faktum att jag inte kom överens med hans nya fru, blev vårt förhållande ganska icke existerande. jag ville inte bo hos honom när jag åkte upp hit och det har aldrig varit så att vi bara kan prata om saker. jag kände aldrig att jag fick den bekräftelsen att han älskade mig eller ville ha mig. även om jag idag vet att han ville det såklart. man måste verkligen lära sig att prata med folk, istället för att överanalysera saker och gå och undra. är det inte bättre att få reda på sanningen även om den gör ont?

om man nu ska kolla på den teorin dom pratade om, på mig stämmer den iaf in. jag tänker inte gå in på detljer hur mitt kärleksliv ser ut, men kan det inte vara därför det ser ut precis som de gör? jag antar att vi aldrig får veta om det är så eller inte, och om det är så ska jag vara den som bryter trenden och får det att fungera. nån gång, nu eller sen.

it's better to have loved and lost, then to never have loved at all.

kommentarer
Postat av: Erika

åh den där sista meningen sa du till mig förr när det var allt med Emanuel ...

jag saknar honom ;(

2008-08-19 @ 00:26:37
URL: http://erikakarlsson.blogg.se/
Postat av: jessica

förstår precis vad du menar gumman!

finns alltid här för dig, dag som natt <3

2008-08-19 @ 00:35:01
URL: http://jessicamodd.blogg.se/
Postat av: Erika

& det älskar jag dig för!

2008-08-19 @ 02:06:06
URL: http://erikakarlsson.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback