julångest?

njaa, min ånget är inte över alla skrikande ungar, inte över julklapparna, utan över maten...

jag kan nog gissa att jag inte är själv om detta^^ det vanliga skämtet över jul är ju att man lägger på sig några kilo av all julmat. nu är det roliga att jag är nog 10 ggr nojigare om att göra det än alla andra, och då äter jag ändå bara 2 saker på julborde... potatis och köttbullar, kanske en prinskorv, sen äre slut för min del. Det är ju mängden bullar och farmors hemagjorda kola som får en att stressa. och även med allt det äter jag lätt mindre än den näst minsta i släkten som är 6 år... aja, den ångesten går nog aldrig över. den kanske hör till julen liksom?

vilket som ska jag införskaffa nytt friskis & svettis kort i januari och garanterat böja gå oftare nu när all hets och 18års dagen närmar sig! då ska jag bara vara nöjd om jag så ska låsa in mig själv med ett löpband och vatten.

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback