till något bättre!

ja nu vet jag att de blir massa djupa inlägg och om du inte orkar läsa så förstår jag totalt, haha. spana in imorgon igen och läs om nå roligare ;) men ajja.

jag känner verkligen att jag är glad att 2008 närmar sig sitt slut. de här året har gett mig så mkt dåligt och så mkt bra! jag tror jag haft mer tårar och mer drama de här året än någonsin förr, men en sak de har bärt med sig är känslor. någon jag desperat saknade förut. de här året började på värsta tänkbara sett för mig, och vid min födelsedag 2 månader in på året var jag helt vilse och mådde piss. till sommaren, som om de inte kunde bli värre trodde jag, så blev de det. '

jag var i sånt desperat behov av att hitta mig själv, och göra de nu, att jag valde att umgås med folk människora, eller jag ska nog säga människa. jag valde att låta folk trycka ner mig för jag trodde att jag behöver bli mer känslig och mer ja snäll helt enkelt. när jag inte trivdes med de och äntligen fick mod till mig att bryta mig ur något som varit jobbigt under en lång tid och slänga mig ut utan skyddsnät igen kändes de äntligen bättre..

även om jag mådde bättre, hade jag fortfarande inte hittat mig själv. jag tror aldrig jag har haft en klar bild av vad jag vill göra p g a av allas andra tankar och åsikter. jag har aldrig varit någon som tagit åt mig av folks åsikter, men jag har nog gjort de omedvetet. jag känner äntligen att jag har funnit  rätt personer i mitt liv. människor som får mig att må bra och människor som har fått mig att bli en bättre människa!

jag tror mig ha hittat anledningen till varför jag har så mkt känslor just nu. jag har äntligen börjat tillåta mig själv att känna saker. börjat lita på folk även om de känns jobbigt ibland, men mestadels känns de helt fantastiskt! alla mina gamla känslor som jag hållt instängda bubblar upp till ytan och jag kan äntligen bearbeta vissa och känna att jag börjar komma in i rollen som mig själv.

jag känner mig inte längre stressad. jag känner mig mer och mer hel för varje dag som går, och jag har vissa personer att tacka. ni vet vilka ni är och ni är mitt allt :) <3

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback