Jag har en hatkärlek till mina bröst

Jag var precis in på en blogg och läste om en tjej som fått massa problem, eftersom hon förstorade brösten. De finns såklart många lyckade fall och dom får vi höra om, men vi får inte höra just hur vanligt komplikationer är! Allt möjligt kan hända och de ska man vara mycket noga med att kolla upp innan man gör något.

Jag har verkligen en hatkärlek till mina bröst, och precis som alla andra tjejer har jag funderar på att operera brösten. Hos mig har de dock aldrig varit en så stark tanke eller något jag planerat, utan bara något man funderat på. De har vi nog alla.

Jag är verkligen inte emot de, ska jag vara noga med att poängtera, men de finns alltid nackdelar och fördelar. Jag förstår att folk vill ha större bröst, sen så är de ju såklart inte snyggt med värsta bomberna, utan mer passande till din kropp. Alla föds vi inte med lika stora, vissa har små, vissa har stora, så är det bara.

Jag själv trivs med mig själv precis som jag är, även om jag verkligen både hatar och älskar mina bröst. Jag tycker de är fint och de är något jag alltid haft nu så för mig är det jag. Men de är samtidigt de jobbigaste som finns när man inte kan handla kläder eller underkläder....

Jag tycker att alla som vill förstora brösten ska tänka på att de är inte en dans på rosor att ha stora bröst, äkta som fake. Man måste vänja sig vid att inte kunde handla vad man vill , inte kunna ha vissa typer av kläder, inte kunna köpa vanliga bh:ar, få massa elaka eller äckliga kommentarer och jämt massa blickar(bra som dåliga).

Tyvärr är kläder eller samhället inte så anpassat och väldigt dömmande mot stora bröst, men jag tycker det är VACKERT! och de tror jag att många kan hålla med mig om.


Vad tycker du?

kommentarer
Postat av: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Jag tycker det är viktigt att även nackdelarna kommer fram med att förstöra brösten och det var därför jag valde att nämna det i min blogg. Gissar på att det är min blogg som är bloggen.. Det är inte alla som får dem perfekta brösten efter en operation utan det blir fula ärr, infektioner med mera. Och självklart så ska man tänka på hur stora man vill ha. Jag har 75 F och jag har svårt att köpa kläder för jag känner mig som en valross i allt. Lyckas man gå upp 2-3 kilon så är det ännu värre..



Det jag bara vill få fram till alla tjejer är att man ska tänka sig hundra gånger om när det gäller sånna saker som att operera sig.



Nu ska jag buda på väskan :D

2009-07-24 @ 11:58:25
URL: http://miss0.blogg.se/
Postat av: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Oj, ja då har du rätt stora du med då hehe :) Men förstår hur du menar med att hitta bra bhar och så. Inte så man shoppar på H&M direkt..



Vad blir frakten till Oslo cirkus? Annars kan du bara sända hem till mina föräldrar. :)

2009-07-24 @ 13:11:55
URL: http://miss0.blogg.se/
Postat av: Petra

ang ditt inlägg så gjorde jag en operation för att förminska mina bröst. Jag är riktigt nöjd men skulle vilja ha ännu mindre men det skulle inte passa min kropp dock. Fråga gärna om du är nyfiken på hur allt gick osv ang operationen..

2009-07-24 @ 13:40:18
URL: http://inredningstokig.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback