Det här med barn...

Jag sitter just nu och kollar på programmet Livet på BB och förundras lika mycket som av alla andra föda barn, eller jag ska bli ung mamma program.

Är det bara jag? Är det bara jag i hela världen som inte har något som helst sug efter barn? Jag tycker det borde vara självklart att inte ha det när man är 19år gammal. Men vart än man ser är de tjejer, yngre än mig, som skaffar barn. Att vi alla tycker olika, det accepterar jag. Men oftast så tycker folk att jag är konstig som inte vill ha barn, men varför är jag det?

Jag tycker själv inte att jag är konstig. Visst, någon gång i livet kanske jag ändrar mig och vill ha barn. Man ska aldrig säga aldrig, Men i mitt huvud funkar det inte. Det där med barn alltså. Jag önskar att jag var som alla andra. Att jag också var sådär barnkär och hade längtan efter barn, men de enda barn jag tycker om är de hos mina nära och kära.

Jag accepterar att andra vill ha barn, men jag får ofta höra att jag inte vet vad jag vill. Att jag visst vill ha barn och bla bla bla. Folk vill inte acceptera att de finns dom som inte tycker att barn är meningen med livet. Jag vill säga igen att jag inte menar något illa till de som skaffar barn, oavsett ålder. Det är allas val och det är inte min plats att lägga mig i. Och jag hoppas innerligt att någon dag är det lika accepterat att inte vara barnintresserad.

Vad tycker ni? :)

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback