Dag 01 – Om mig

Ja, vad finns det att säga om mig? Mycket, vad man säger beror nog på vem ni frågar, men idag får ni min version av mig. Vi börjar med lite fakta.

Namn: Jessica Anna Sabina Modd
Ålder: 19år (20år den 1:a Mars, snaaart!)
Civilstånd: Förlovad
Bor: Gävle

Så, nu när vi har det klart kan ni få "The story of my life" (lite nedkrympt då). Ja min historia började väl med att jag föddes, här i Gävle. När jag var liten flyttade vi till Bomhus och där bodde jag till mina föräldrar gick skilda vägar när jag var 6år. Då flyttade jag och Mamma ner till Halmstad, och efter 2år där - till Alingsås.

När jag var 13/14år flyttade vi tillbaka upp hit till Gävle, där hela min resterande familj nu bor. Åter igen blev det Bomhus och de är nu jag får mina första riktiga vänner. Eftersom jag flyttat runt så mycket, och med så stora avstånd har jag inte en enda barndomsvän.

Vännerna jag fick i högstadiet är mina vänner än idag. Fast vi gick olika linjer på gymnaiset. Något jag är otroligt glad över. Det är dom som är mina "barndomsvänner" och jag vet att jag kommer ha dom som vänner hela livet. På gymnasiet skapade jag fler nya vänner, som idag är mina allra bästa vänner.

Ja, gymnasiet då. Jag gick estetiska programmet med inriktning dans. Varför? Jo, jag var trött på att plugga och kände att jag inte skulle ha någon nytta av att gå natur och slita ut mig. Så det fick bli estetiska, där vi läser otroligt mycket ämnen och jag har idag behörighet till högskolan, vilket var viktigt för mig.

När jag gick började tvåan träffade jag Mike. Eller slutet på sommaren kan man säga. Vi räknar från den 27:e Augusti då vi träffades första gången. Jag glömmer aldrig hur nervös jag var, men det får ni läsa mer om senare denna månad. Det var kärlek vid första ögonkastet och sedan dess har det varit vi.

För 1½år sedan flyttade jag hemifrån och in med Mike. Och näst på tur står flytt till större lägenhet. Håll tummarna att vi hittar någonting.

Ja, det var väl mitt liv hittills. Och det blir bara bättre för varje dag som går.




kommentarer
Postat av: Neha

Söt du är:D

2010-12-01 @ 22:09:29
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback