Dag 02 – Min första kärlek

Ja, visst har jag trott att jag varit kär några gånger, men det vet jag nu att jag inte var. Det var bara inbillning att man måste vara kär hela tiden. Så första gången jag varit riktigt kär är faktiskt Mike. Min första och största riktiga kärlek. Och definitivt den enda. Han är "My one and only".

Jag är en evig romantiker som starkt tror på att det finns en själsfrände för var och en där ute. Sedan tror jag att alla inte får chansen att träffa sin själsfrände, så man spenderar livet med fel person/personer. Jag tror inte man måste träffas en viss ålder, utan vissa träffar den rätta när dom är 15, vissa 27 eller kanske tom 40. Och jag är evigt tacksam att jag hittat min.

Allt jag säger om det är: när det händer, då vet du. Jag har aldrig blivit gradvis kär i Mike och jag har aldrig tvekat på en enda känsla - någonsin. Från första sekunden jag såg honom, har jag bara sett honom. Från den dagen har det inte funnits en tanke på någon annan en honom, och skulle han frågat om vi skulle gifta oss den dagen - hade jag sagt ja lika mycket som idag. Inte en enda sekund har jag tvekat på våra känslor för varandra, inte då och inte nu. Och det kommer jag aldrig göra. Är det rätt, så är det.

Nu betyder inte det att vi inte har problem, tjafsar och så som alla andra par, men skillnaden är att vi aldrig ger upp. Det finns ingenting som kan hända oss, som gör att vi ger upp. Det är aldrig ett alternativ, för att vara utan varandra är inte ett alternativ.

Jag älskar Mike av hela mitt hjärta, och mer. Det går inte att beskriva med ord hur jag känner för denna underbara människa. Jag vet att vi kommer vara tillsammans föralltid. Jag kan gå ner för altaret imorgon, eller tatuera in hans namn någonstans. Jag skulle inte tveka en sekund. Tänk den dagen jag får bli Jessica Modd Eriksson, så härligt det ska bli.


I carry your heart, I carry it in my heart,
Always & Forever, you and me <3




kommentarer
Postat av: Jessica C

Aww vad fint skrivet Jessica ;)

2010-12-02 @ 13:54:01
Postat av: Wickan

Gud va fint skrivet!

Jag känner igen mig i varje mening, haha :) kärlek är det finaste som finns.

2010-12-02 @ 15:55:06
URL: http://wickanahlin.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback