Dag 21 – Ett annat ögonblick

Mitt andra ögonblick blir - När Mike friade till mig i London.

Gud, ens pojkvän kan inte göra det mer rätt. Som ni vet förlovade vi oss i år, den 17:e maj för att vara exakt. Vi hade pratat om det ett tag innan, men jag har alltid velat att killen ska fria/fråga. Så vi tänkte inte mer på det och jag gick runt och väntade. Var beredd på att det skulle ta ett bra tag, eftersom ringarna vi har är ganska dyra och då hade ingen av oss någon speciell inkomst.

Så åkte vi till London på shoppingsemester. Jag har som sagt varit där förr, och nu fått med Mike. Som btw, är liuka förtjust som jag nu. Men skit i det. Andra dagen vi var där, var det dags att åka till Oxford street och hela svängen, så det gjorde vi. Det var inte förens på eftermiddagen som vi bestämde oss för att sätta oss i Kensington gardens en jättevacker, enorm park och käka fruktsallad. Och trots att det var Maj var det ovanligt behagligt väder.

Vi satte oss vid en jättestor dam, med mutantankor(!) Dom var lika stora som svanar, men det var änder. Vi var ganska fascinerade. Tvärs över dammen stod ett stort slott, och det var knallgrönt och fullt med träd runt om. Det var galet fint. När vi satt där på filten började Mike säga massa fina saker, tyvärr kan jag inte berätta vad eftersom jag var i sån chock att jag inte kommer ihåg.

Jag helt sjukt förvånad när han drog upp en ring och frågade om jag ville gifta mig med honom. Mike brukar ofta säga massa fina saker till mig, så jag blev helt chockad och totalt förvånad. Jag tror mitt första svar var: skämtar du? Jag trodde verkligen det, det här var ju för bra för att vara sant!

Självklart sa jag ja, och jag fattar fortfarande hur han höll sig hela söndagen och halva måndagen. Ja vet att han har lika svårt att vänta med saker som jag.




kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback