Jag har tagit det första steget

mot att göra högskoleprovet :)

Som mina vänner och kanske ni andra läsare vet, så vill jag studera modevetenskap på Stockholms universitet nästa höst. Något som jag är fast besluten att göra! Mina betyg är tillräckligt bra för att komma in, samt att jag får meritpoäng för min kultur & idehistoria kurs. Jag tänker dock inte ta några risker.

Jag ska därför nu göra högskoleprovet, den 23:e oktober :) Ska anmäla mig direkt anmälan öppnar och jag har idag skrivit ut ett helt gammalt prov, samt att jag ska ta ut fler också. Plugga, plugga!

Trots att jag gör det här provet, kommer jag söka in på mina betyg enbart. Anledningen till att jag gör detta är för att om jag och en person står på samma betyg, DÅ tar dom den med bäst högskoleprov. Så de är en slags back-up som jag gärna vill ha. Får hoppas att de aldrig kommer till användning.

Har ni gjort högskoleprovet?


kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback