Mina bästa pluggtips!

Tänkte dela med mig av mina två bästa pluggtips.

Tips 1. Om du ska skriva något, en uppsats, atrikel etc. Skriv det i god tid, innan inlämningsdatum. Gå sedan tillbaka och läs igenom det minst 2 eller 3 gånger innan du lämnar in, med nåra dagars mellanrum. Då får du chansen att se det från nya perspektiv. När man skriver brukar man bli blind för ordupprepning, meningsbyggnad etc.

Tips 2. Om du ska plugga inför ett prov, vet hur du lär dig bäst! Är det genom att lyssna, skriva eller läsa? Jag gör det bäst genom att skriva det. Därför skriver jag alltid allt jag ska kunna, med egna ord i mitt block. Efter det kan jag de!


kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback