Everyday should be a good hair day

När jag var yngre förstörde jag mitt hår rejält. Alldeles för mycket plattång, hårfön, löshår och hemmablonderingar. Detta ledde till att min hår till slut aldrig blev mycket längre än precis nedanför axlarna. 
 
Sedan bestämde jag mig, och det tog mig drygt 3 år, men nu är mitt hår nedanför bh-bandet till och med! Något jag absolut inte trodde var möjligt. Det är längre och friskare än någonsin. If there is a will, there is a way. 
 
Såhär gjorde jag:

Ingen plattång eller hårfön, endast i speciella fall (totalt kanske 1gång/varannan månad)
 
Bra frisörprodukter, schampoo och hårmask. 
 
Tvättar håret max 2ggr/veckan.
 
Endast tofsar utan metallspännen, och helst inte hårnålar eller liknande. 
 
Och viktigast, ingen hårfärg eller blondering! Enbart toning 4ggr/år. 
 
Och resultat är fantastiskt. Att ta hand om mitt hår är lika viktigt som att ta hand om min hy. Mitt hår är väldigt fint  och glansigt, men jag har samtidigt väldigt mycket och tjockt. Jag tvättar alltid håret i 2-3etapper och varje del tvättas två gånger - annars blir det inte rent. Hör med er frisör vad ni ska ha för produkter och hur ni ska sköta ert hår. 
 
Tack, till Sanja som häromdagen hjälpten mig välja ut ett nytt schampoo till mig. Ska för första gången prova Kerastse. Superpeppad! 
 
 
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback