Fuska fram den perfekta brännan!

Att få den perfekta B-U-S brännan, är ett flerdagars jobb, som kräver bra förberedelse. Det är till stor del förberedelsernas förtjänst om BUS-färgen blir bra eller inte. 
 
Börja förberedelserna en vecka innan. 
 
Steg 1. Peela hela kroppen med peeling och skrubbvante varannan dag hela veckan. 
Steg 2. Smörj in hela kroppen med body lotion, varje dag (gärna morgon och kväll, men minst 1gång/dag)
Steg 3. BUS-dagen. Peela och smörj hela kroppen, och extra mycket på torra partier (knäskålar, armbågar, armveck)
Steg 4. BUS-dagen. Spraya med BUS (alternativt smörj om du har en i lotion/mousse) Tänk på att spraya 30-40cm ifrån och håll alltid burke i rörelse. Smörjer du, använd ALLTID en applikationsvante. 
Steg 5. Efter BUSen, Undvik vatten så länge som det står på förpackningen. Undvik helst att duscha/bada, svettas, använda tighta kläder på helst 24timmar. 
Steg 6. Duscha av överbliven färg efter förpackningens förslag. (Jag väntar alltid 24timmar)
Steg 7. När du har BUS-färg på, är det viktiga att fortsätta smörja med body lotion 1-2ggr/dag, och peela var 3-4:e dag. 
Steg 8. Byt ut vanlig body lotion, mot en gradual tanning body lotion varannan dag. Applicera ALLTID med en applikationsvante. 
 
KLART! 
 
Tänk på att BUS ofta håller i ca. 5-7dagar. När jag kört denna metod, men den de produkterna jag har - har jag haft en fin färg i upp till 14 dagar. 
 
Mina produkter fr vänster. Elemis - tranquil touch body polish 250kr (Stockholm, timetospa.co.uk), Biotherm - Lait corporel 299kr (NK, Åhlens), TanCan - Self-tanning spray 299kr (Shopping4net.se), San Tropez - gradual tan 229kr (Kicks, beautybay.com), Tanningvante 49kr (Kicks, beautybay.com)
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback