Tips - få lackningen att hålla

Bjuder på en steg-för-steg genomgång om hur jag gör för att få min lackning att hålla, trots att jag ständigt arbetar i vatten och spritar händerna var och varannan minut. 
 
Mina lackningar brukar hålla i ca. en vecka och väljer du glitter kan det ofta hålla längre, då det inte syns lika mycket om det skavs och det är lätt att fylla i / rätta till om något lossnar. 
 
Varsågoda :) 
 
Produkter fr vänster: Mavala 2-stegs nagelförstärkare (Kicks, 85kr), Lancome Nr. 302 (Kicks, 235kr), Depend (Ica Maxi 29kr), Seche Vite (Kicks 120kr).
 
Steg 1.
Mavala nagelförstärkare. Detta är det bästa tipset jag kan ge för en hållbar lackning. Använd en bra nagelförstärkare istället för baslack. Detta ger nageln en hård och slät yta, vilket gör att lackningen kommer sitta bättre, och nageln kommer inte gå sönder. Jag använder idag en förstärkare i två steg med nylonfibrer - och resultatet blev superbra! 
Efter nylonfibrena, steg 1. 
Efter steg 2, sealer. (behövs 2 lager sealer för att få ett helt jämnt resultat. 
 
Steg 2.
Depend glitter lack. Jag valde att bara lägga på ringfingret, men kan man även göra hela naglarna, eller bara tippar. Dessa lacker kostar 29kr och finns i flera glittriga färger. REKOMMENDERAS. Krävs ett enda lager för att få helt täckande. Jag målade sedan ljusrosa på resterande naglar. 
 
Steg 3. 
Seche vite -det absolut bästa överlacket, som går igenom alla målade lager under och torkar hela. Helt torrt efter 15minuter. Detta skyddar lacket från nötning och är något att lägga ut extra pengar på. 
 
 
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback