Träningshetsen

Visst har det blivit lite av en träningshets på senare tid? 
Vi hade en lång och väldigt intressant disskusion om detta i skolan, på våra österländska terapier lektioner, med vår lärare. Jag förundrades över hur få personer som alltid bara tränat för att det är roligt - vilket fallat alltid har varit, och är för mig. Träning är någonting som gör mig glad och hjälper mig slappna av. 
Men då fick jag frågan: Har du alltid vägt lika mycket? Varpå jag svarade: Ja, vad jag än gör väger jag ungefär lika mycket. Och just där i mitt svar, låg även svaret för många andra. 
 
Att vara smal, och väga si och så, att gå ner en strl etc. har ju ALLTID varit en sjuk hets hos oss kvinnor, en väldigt ohälsosam hets. Något jag aldrig riktigt tagit del av, eller mått dåligt över - kanske just för att jag har haft en bra ämnesomsättning, även om jag aldrig varit sådär superduper mager. 
 
Så, istället för att hetsa över att träna, varför inte bara ha kul? Och lära oss att älska oss själva för dom vi är och hur vi ser ut. För även om du inte går ner si och så mycket, eller blir som dom där äckligt smala fotomodellerna, så är det nyttigt. Både just nu, och imorgon, och hela ditt liv. Det är tid investerad i dig och ditt välmående. Man ska träna för att det är kul! 
 
 
 
 
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback