"I shop therefore I am"

Shoppar du dig olycklig? så lyder artikeln i min senaste CHIC-tidning.

Den fick mig lite att fundera på ens olika shoppingvanor, och jag skulle väl inte påstå att mina är dom bästa, men jag börjar faktiskt lära mig! practice makes perfect ;) och om shopping är övningen så äre ju fan roligt att lära sig ;)
lite problematiskt dock, om du som jag lever på studiebidrag och lite extrajobb. jag kan inte börja och förklara hur ont det gör i hjärtat när man måste köpa dansskor för 1000kr ! det är ju ett par jeans! ont kan jag säga, ont.

Aja, den här artikeln handlade om att enligt en undersökning ångrar sig var 3:e som shoppar, när dom kommit hem för att dom har spenderat för mkt pengar. kan erkänna att jag brukade vara en av dom. dock itne för pengarna, men jag fick alltid ångest för jag köpt någonting för det var billigt, elelr för att jag så gärna ville ha det fast jag mkt väl vet att jag ALDRIG har användning för de. men jag kan stolt meddela att jag har blivit 100ggr bättre :)
Jag har bestämt mig för att jag ska inte köpa något som inte sitter perfekt, och då menar jag riktigt perfekt, inte halvt. som jag ofta gjorde förr. sen ska jag inte köpa något jag inte har användning för eller som jag vet att jag inte kommer använda, som t ex alla färgglada kläder. dom kommer bara hänga där i min garderob och påminna mig om det kassa köpet.

för första gången i mitt liv är jag nog relativt nöjd med min garderob, även om den skulle behöva en boost inom vardagstopparna. Jag har jäkligt många klänningar, men vafan =) ser att jag har fler på byxor än jag vill erkänna, men man kan aldrig få för mkt jeans! jag som har stannat ganska mkt i strl nu kan spara mina kläder och plocka fram dom senare :) man vet ju aldrig när trender kommer tillbaka ;D och på söndag blire shopping med sara :) fysjutton! den flickan kan verkligen mode ;) tack och lov att det finns nån här som gör det ;D

just nu är jag helt kär i gladiatorsandaler! vill ha, vill ha, vill haaaaa! finns inga snygga budgetvarianter dock och även om jag kunde betala mer så finns det ju inte i sketna gävle vars utbud är lika ute som axelvaddar. usch.




XOXO
Jessica

kommentarer
Postat av: Clara

den hel svarta skon var en läckerbit!;)

2008-07-25 @ 23:52:39
URL: http://cbengtsson.blogg.se/
Postat av: Clara

den hel svarta skon var en läckerbit!;)

2008-07-25 @ 23:52:40
URL: http://cbengtsson.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback