latinskt?

"Ad Infinitum" - I det oändliga

"Aeternum vale" - Farväl för alltid

"Amor vincit omnia" - Kärleken övervinner allt

"Cogito ergo sum" - Jag tänker alltså finns jag

"Dictum factum" - Sagt och gjort

"Errare humanum est" - Att fela är mänskligt

"Ignorabimus" - Vi kommer aldrig få veta

"Manu propria" - På egen hand

just nu har jag suttit och kollat igenom lite citat på latin , kanske till en framtida tatuering :) eller jag SKA tatuera mig, men vad? (de i fet stil är mina funderingar) de andra är bara fina ;)

kommentarer
Postat av: Mike

"Aeternum vale" - Farväl för alltid brukar de stå på gravstenar..



"Amor vincit omnia" - Kärleken övervinner allt är fint:) har tommy tattuerat på ryggen:)



"Cogito ergo sum" - Jag tänker alltså finns jag ganska logiskt talesätt...



"Dictum factum" - Sagt och gjort liiite småkaxigt;D



"Ad Infinitum" - I det oändliga förstår jag inte:P



ses snart baby ;)

2008-10-28 @ 14:13:11
URL: http://mre.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback