Att vara nöjd med sig själv, är inte alltid så enkelt...

Var nyss in på Blondinbellas blogg och kikade runt lite och hittade ett inlägg om hennes samarbete med att bekämpa ätstörningar och sättet vi tjejer förhåller oss till mat. Vilket är grymt bra att hon håller på med! De behövs förebilder som kan säga att de är nöjda med sig själv, som dom är!

I dagens samhälle känns de som att vi tjejer inte får vara nöjd, vi får inte tycka om oss själva eller tycka att vi ser bra ut. Då är man fjortis, ego, bla bla bla.. Sanningen är att de bara är sunt! Man ska vara nöjd med sig själv och hur man ser ut och om man inte trivs, då får man lära sig acceptera hur läget är och lära sig tycka om vad man har, för alla är vi olika!

Jag tycker att mycket sånt kommer med åren :) Som jag skrev i ett inlägg tidigare om mitt fika med Sara, att nu är vi klokare, men med mycket roliga minnen! Och de är ju så det ska vara. Jag tror att vi alla har känt den där hetsen att vara smalast, finast och populärast och vi har alla fått skuldkänslor för mat vi äter eller kanske t o m låtit bli att äta? Precis som vi alla nog har hittat 1000 fel på hur vi ser ut och önskat att vi kunde ändra på det...

Idag känner jag att jag är mycket starkare som person och har växt in i vem jag är och hur jag ser ut! Det har blivit att acceptera och sedan faktiskt tycka om mig själv, vem jag är och hur jag ser ut.

Man behöver inte vara jättelång, jättesmal och vackrast av alla, för vem bestämmer vad som är vackert? Det gör DU! Alla har vi våran egen åsikt om vad som är vackert, och om du känner dig snygg då kommer andra också tycka att du är det.



kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback