Dag 09 - Min tro

Här blir det nog inte mycket att skriva för min del. Jag ser mig själv som en ateist. Jag tror inte på någon gud eller liknande. Man kan väl säga att så långt att när jorden skapades så tror jag på den vetenskapliga förklaringen.

Även om jag inte tror på gud etc. Men självklart har jag lite tankar kring livet, de mesta liknar buddismen. Jag tror att vi återföds, att själen vandrar vidare och kroppen är bara ett skal. Jag tror även på Karma, what goes around comes around. Och jag hoppas innerligt på ödet, att allting (eller nåstan allting) händer av en anledning.

Sedan finns det saker i denna värld, som sjukdom, fattigdom, misshandel/våld etc. Alla dom här sakerna har absolut ingen anledning och jag känner att hade det funnits något där uppe som bestämde så hade alla dom här sakerna inte hänt, eller så är han väldigt elak...

Så, ateist är väl det bästa för mig. Självklart är jag döpt och med i svenska kyrkan sen jag var liten, men det är inget jag planerar att vara i framtiden. Jag har inte konfirmerat mig och jag planerar inte att gifta mig i en kyrka - det skulle kännas lite fel...

Vad tror ni på ? :)


kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback