Operation skönhet

Kollade nyss på det nya programmet Operation skönhet på Kanal 5. Och jag blir helt chockad över ungdomarnas inställning till plastikoperationer.

Jag är inte den snyggaste i världen, jag har varken kropp eller ansikte som en fotomodell, men jag är jag. Att ändra på hela mitt utseende är inte ett alternativ. Det är ju såhär jag ser ut.

Det man är missnöjd med i sitt ansikte - Smink, är det missnöjd med din kropp/vikt - träna! Det finns så himla mycket att göra med dom två enkla, riskfria medlena. Så varför riskera allt för en operation, som ofta nog är en snabb lösning. Sen finns det självklart vissa saker som man inte kan ändra med bara smink och träning.

Jag tänker såhär, ja jag är inte nöjd med min mun, jag skulle vilja ha sånna där naturligt snygga stora läppar, men det har jag inte. Så jag fokuserar mitt smink på ögonen och drar uppmärksamheten till dom. Jag har inte superlånga smala ben, nä men då sätter jag på mig ett par klackskor och en klänning i rätt längd - och vips så har jag benen jag vill ha. Helt utan risker!

Vi måste lära oss att se det positiva hos oss själva. Och dra uppmärksamheten till det, och inte till det negativa. Med allt smink, alla kläder och all rolig träning som finns idag, så finns det ingenting som stoppar oss, förutom oss själva.


jag och mina korta, runda ben. Observera att bilden inte är redigerad på något sett. Tack gud för snygga klackar.


kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback