Kan man tänka sig?

Att jag faktiskt sitter och pluggar till högskoleprovet. Blev inspirerad av kära Jennie, som skrev på sin facebookstatus att hon skulle plugga. Vilket gjorde att jag fick panik för att jag inte pluggat, och jag satte igång direkt. Tack Jennie!

Nu har jag pluggat genom att göra två gamla engelska läsförståelser och fick 17 av 20 och 19 av 20. Känns riktigt skönt, jag märker att jag kommer behöva göra om allt dagarna innan - för att komma in i koncentrationen och engelskan. Är alltid lättare om man är inne i ett tänk när man går dit.  Nu var det ju ett tag sen jag behövde använda det.

Jag satsar på att nå 1,0 på högskoleprovet, vilket kan kännas lite högt, med tanke på att det är första gången jag gör det. Det sägs att man alltid ska göra två gånger för att få ett rättvist resultat - och det håller jag med om. Det är jättesvårt, eftersom man inte är van vid upplägget som högskoleprovet kör med. Men man ska sikta högt!

Nu blir nästa stop att kolla lite på mattedelarna - HJÄLP! Jag är bra på allt som har med siffror att göra, men högskoleprovet är 95% bara problemlösning. Är du bra på högskoleprov, skriv till mig och hjälp mig vettja.


kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback