Vilken hysteri!

Hej allihopa :)

Helt plötsligt kan folk inte längre prata om något annat än valet och partier, som vi skitit i de resterande 4 åren.. Jag orkar inte sitta och skriva massa långa inlägg som alla gör i bloggar eller på facebook.

Jag ska bjuda på ett citat från Katrin Zytomierskas blogg, som jag läser och älskar! Hon vågar säga det så många tycker, men inte själv vågar yttra. Helt enkelt en cool kvinna, som jag tycker är en bra förebild.

-"Nu är valet klart och SD ska in i Rikstagen. Vad händer då? Alla tar avstånd från dem. Är inte det så typiskt Sverige? Vi har en demokrati, men när alla sagt sitt så ska det inte gälla ändå?? Nu får man gilla läget. Folket har bestämt att SD ska vara med och bestämma och då ska de få vara det tycker jag. Jag tycker att det är omoget och oproffsigt av de andra partierna att vända dem ryggen. Gå ut ur sminket bara för att Åkesson kommer in, sluta fika om en Sverigedemokrat kommer in i fikarummet? Jag blir mörkrädd när jag lyssnar på våra politiker. Hela valvakan kändes det som om det var BigBrother på ett dagis. Och varför vad det ingen som ifrågasatte? Varför var det ingen som sa "Folket har röstat fram dem. Vi lever i en demokrati. Ska de då inte få vara med och bestämma? När folket vill det?"

Vill ni läsa hela hennes inlägg, kika in på hennes blogg. som btw är asbra!

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback