Keep it clean!

Att undvika bakterier inom hudvård är en viktig del, och det många inte tänker på är att mycket bakterier och smuts samlas i ens sminkborstar, som vi sedan använder på vår hud. 
 
Det rekommenderas att man tvättar sminkbortstar med schampoo och låter dom lufttorka liggandes (så inte limmet till skaftet inte löses upp), men vem har alltid tid med det? Tack och lov så finns det genvägar. 
 
Jag har kommit i kontakt med en nu livsviktig produkt på min skönhetshylla. BeautySoClean. Det är en anti-bakteriell spray, som dödar alla bakterier på borsten, och den torkar igenom på 2 sekunder. Drar du den mot ett papper direkt efter, får du dessutom ut resterna av puder, skuggor etc. 
 
Självklart tvättar jag även mina borstar, runt 1 gång / månad, och imellan sprayar jag dom alla 1-2ggr i veckan. Detta håller mina borstar rena, fräscha och bakteriefria.
 
Pris: 195kr
finns att beställa på Eleven.se & Nelly.com
 
 
 
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback