Det här med ögonbryn...

Ögonbryn är en ständig spelpjäs inom skönhet. Där kan vi se trender, som kommer och går. Förut var det inne med väldigt smala och mörka (läs 80-90-talet) och nu är det inne med naturliga, och rätt så tjocka bryn. 
 
Om du frågar mig, är trenderna något man ska kasta åt sidan och skita fullständigt i. Det viktigaste med ögonbryn är att dom passar ens ansikte, och eftersom alla har olika ansikten - ska vi också ha olika bryn. Vissa passar i smala, och vissa kan ha större. Du vill kanske inte ha ett par massiva bryn på ett nätt, litet ansikte osv. 
 
Själv gjorde jag det fruktansvärda misstaget och plockade sönder mina vid en ung ålder. Om något bara sagt ifrån och låtit ett proffs sköta det. Jag hade jättefina, tjocka bryn när jag var liten, men efter att jag börjat plocka är dom tunna, raka och supertråkiga - helt förstörda. 
 
Min form är i sig naturligt rak, så jag behöver plocka rätt för att få lite form, vilket är svårt om man plockat bort nästan allt.... Om jag bara kunde gå tillbaka...
 
Men det går ju inte, så när jag börjar skolan till hud- & spaterapeut fick vi inte plocka brynen - vilket resulterade i 1 1/2 år nu, där jag spar så mycket jag kan, och succesivt plockat dom för att få fram så mycket bryn som möjligt att ha kvar. Och resultaten blir bättre - men jäklar vilken tid det tar. Och jag kommer aldrig riktigt få så som jag önskar, men nu kan jag helt klart leva med dom i alla fall. Tack gud för brynpennor & skuggor! 
 
Så tips: Gå till en professionell hudterapet eller annan person som kan plocka bryn. Vill du plocka själv hemma, gå och få en form plockad - som du trivs med - och sen kan du fortsätta underhålla den själv. 
 
 

kommentarer

Lämna gärna en kommentar, Observera! Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras.

kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback